Si vols aprendre a escriure: escriu. Aquest és el secret més ben guardat de qualsevol escriptor. Cada primer i tercer diumenge de mes... Respon a la Crida!

CRITICA 36a CRIDA

EntradaAutor: Teresa Saborit Data: dg. 13 oct. 2013, 7:15 pm - Extensió: 267 paraules


Benvinguts a la primera ronda del Torneig dels Escriptors: Moltes gràcies als que heu respost a la Crida d'aquesta quinzena!

Ha arribat l'hora de la veritat: Critica/Vota els textos que han respost a la 36a Crida. Tens temps des d'ara mateix i fins el pròxim dissabte 19 d'octubre a la mitjanit!

VOTA AGRADA (fes clic a l'enllaç)

VOTA BEN ESCRIT (fes clic a l'enllaç)

CRITICA (continua llegint ;))

Els autors que han respost a la Crida han de criticar, com a mínim:

- L'edgarcotes ha de criticar la Laura
- L'Emagema ha de criticar el xaruga
- El xaruga ha de criticar l'edgarcotes
- La Laura ha de criticar en jordillo
- En jordillo ha de criticar en Mercuri
- En Mercuri ha de criticar l'Emagema


Per enviar una crítica, només has de fer clic al botó «Respon» que trobaràs al final d'aquest missatge (no t'oblidis de dir a qui estàs criticant!). RECORDA: Quan redactis la crítica, digues una cosa positiva del text i una cosa que creguis que s'hauria de millorar. Som un grup d'escriptura: estem aquí per aprendre a escriure! 8-)

Qui enviï més crítiques, tant si ha respost a la Crida com si no, apareixerà en un lloc destacat de la nostra web durant la quinzena següent i guanyarà una estrella per poder participar a la final de tardor!

Fes clic als enllaços que trobaràs a continuació per llegir els textos complets:

La vertitat de les vacances fugaces (edgarcotes)
Va ser dràstic (Emagema)
El conte al revés (xaruga)
Vells records (Laura)
Revolució (jordillo)
Adéu-siau (Mercuri)


Qui seran els primers classificats del Torneig dels Escriptors? Estem a punt de descobrir-ho! :D


- -
Teresa Saborit
www.teresasaborit.cat - Twitter: @TeresaSaborit - Instagram: @TeresaSaborit_ - Facebook
Avatar de l’usuari
Teresa Saborit
Fundadora
 
Entrades: 788
Membre des de: dl. 21 gen. 2008, 1:21 pm
Bloc: Veure bloc (431)

Crítica de "Vells records"

EntradaAutor: edgarcotes Data: dg. 13 oct. 2013, 8:21 pm - Extensió: 312 paraules


Una cosa positiva que m'ha cridat molt l'atenció d'aquest text és sobretot el final. Jo crec que l'acabament està molt ben aconseguit i amb ell s'aconsegueix crear una tendresa que fa que no pugui deixar d'agradar-te. Tanmateix, també té coses negatives que crec que es poden esmenar. En primer lloc, el text està carregat de faltes ortogràfiques: catell enlloc de castell (error tipògrafic), aveníem (va amb accent), vàrem (el repeteix al llarg del text, i crec que en tots els casos va accentuat). Com a recomanació, t'adjunto una pàgina web on pots corregir les faltes ortogràfiques per així quan enviïs un text no passi més almenys les més grosses (http://www.softcatala.org/corrector) o sinó també amb el Word i l'Open Office mateix també ho pots fer. A més, esrepeteix al llarg del text una mateixa construcció (vàren), a vegades és millor utilitzar temps verbals diferents per donar-li més riquesa i diversitat al text. Ademés a les últimes línies s'utilitzen frases molt llargues amb prou feines posant-hi comes. A continuació, et poso el text puntuant com ho hauria fet jo. No té perquè ser correcte, sóc persona però el pots utilitzar com a punt de suport ;) El cridaven a files, a lluitar a la guerra, una guerra cruel que s'emportava els homes de les famílies. Va marxar a defensar un país que no era el seu (això em va dir en Ramon). Un destí sense pietat va separar dues ànimes acabades d'unir en un amor tot just començat. 10 dies d'il.lusió ,com un somni que en despertar, tot et sembla real i res ha passat de veritat. Mai més va tornar en Ramon, i de vegades penso si aquests 10 dies vàren existir. No em feu cas, perquè ara amb els meus 95 anys de vegades perdo la memòria.
I em sembla que ja és tot. Espero que els meus consells et siguin d'ajuda. :D
Edgar
Avatar de l’usuari
edgarcotes
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 121
Membre des de: dc. 17 jul. 2013, 1:13 am
Bloc: Veure bloc (0)

Crítica "Va ser dràstic"

EntradaAutor: edgarcotes Data: dg. 13 oct. 2013, 8:45 pm - Extensió: 150 paraules


El que més m'ha agradat del seu text és el seu estil. Un estil bastant brillant, quasi perfecte, sense res a replicar, només arreglar alguns errors de puntació i tipogràfics ja estaria bé (després de dos punts minúscula ;) ). A més, el caire oníric que l'autor/a ha donat a la història em sembla interessant. Malgrat tot, la temàtica onírica sempre m'ha semblat molt inversemblant i per tant no em ficaré en aquest aspecte. Tanmateix, la història en sí no m'acaba de fer el pes. Em sembla que la reacció del personatge en despertar-se és molt estranya, perquè al cap i a la fi és un somni, a pesar que li sembli molt real. Jo crec que aquesta història necessitaria un final ben diferent. un final, relacionat amb el somni, a tot estirar, i que sorprengués més. No ho sé si em faig entendre. Espero que els consells siguin d'utilitat.
Edgar
Avatar de l’usuari
edgarcotes
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 121
Membre des de: dc. 17 jul. 2013, 1:13 am
Bloc: Veure bloc (0)

Crítica de "El conte al revés"

EntradaAutor: edgarcotes Data: dg. 13 oct. 2013, 8:56 pm - Extensió: 118 paraules


El millor de text sense cap mena de dubte. Els finals inesperats són els que m'agraden més i crec que perquè un microrelat sigui bo n'ha de tenir un. Per tant, en aquest aspectechapeau. De l'estil, sí que en puc parlar amb més émfasi. En primer lloc, les faltes d'ortografia. Recordà (enlloc de recorda), consciència (enlloc de consciéncia), enguixar (enlloc de guixar; guixar s'utilitzar quan parlem de fer un traç amb un guix, quan es recobrir amb guix és enguixar) i sobretot, 1er. d'octubre (en català els dies no s'anomenen amb ordinals sinó cardinals i per tant seria, 1 d'octubre, a més que 1r s'escriuria així). I això és tot, espero que us sigui útil :D
Edgar
Avatar de l’usuari
edgarcotes
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 121
Membre des de: dc. 17 jul. 2013, 1:13 am
Bloc: Veure bloc (0)

Crítica de "Revolució"

EntradaAutor: edgarcotes Data: dg. 13 oct. 2013, 10:45 pm - Extensió: 106 paraules


Un dels trets més forts que he apreciat en el text és la seva ambientació històrica. Cal destacar que l'autor té un estil bastant pulcre, tot i que per mi bastant objectiu i crec que necessitaria una visió una mica més subjectiva. A més, crec que el final és bastant forçat i poc versemblants, potser per la falta d'espai al ser un microrelat. De fet, crec que d'aquesta temàtica d'aquesta crida se'n pot treure tan suc que la verdadera feina dels cridaners ha estat resumir el que volien explicar en les escasses 250 paraules de què disposàvem. Espero que la meva crítica us sigui d'utilitat :D
Edgar
Avatar de l’usuari
edgarcotes
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 121
Membre des de: dc. 17 jul. 2013, 1:13 am
Bloc: Veure bloc (0)

Següent

Torna a: Torneig dels Escriptors de VullEscriure 2013-14

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

cron