Si vols aprendre a escriure: escriu. Aquest és el secret més ben guardat de qualsevol escriptor. Cada primer i tercer diumenge de mes... Respon a la Crida!

CRITICA 41a CRIDA [FINAL TARDOR]

EntradaAutor: Teresa Saborit Data: dg. 22 des. 2013, 10:15 pm - Extensió: 377 paraules


Ja han arribat, ja les tenim aquí... Comencen les crítiques/vots de la final de tardor del Torneig dels Escriptors!

Reflexiona-ho profundament abans de votar: aquesta quinzena els teus vots decidiran els campions de tardor del Torneig dels Escriptors! :mrgreen:

Els guanyadors en cadascuna de les categories rebran un diploma acreditatiu, inscriuran els seus noms en el Mur de la Fama de VullEscriure i podran participar a la Gran Final del Torneig dels Escriptors que celebrarem a principis de juliol.

Tens temps per criticar/votar des d'ara mateix i fins el pròxim dissabte 28 de desembre a la mitjanit!

VOTA AGRADA (fes clic a l'enllaç)

VOTA BEN ESCRIT (fes clic a l'enllaç)

CRITICA (continua llegint ;))

Els finalistes han de criticar, com a mínim:

- L'edgarcotes ha de criticar en Mercuri
- La Violeta ha de criticar l'edgarcotes
- L'Aina San Nicolàs ha de criticar el xaruga
- El xaruga ha de criticar l'Aina San Nicolàs
- En jordillo ha de criticar la Violeta
- La Laura ha de criticar en jordillo
- L'Emagema ha de criticar la Laura
- La Madeco ha de criticar l'Emagema
- La Jana Cooper ha de criticar la Madeco
- La martacasascortada ha de criticar al Jana Cooper
- En Mercuri ha de criticar la martacasascortada


Per enviar una crítica, només has de fer clic al botó «Respon» que trobaràs al final d'aquest missatge (no t'oblidis de dir a qui estàs criticant!). RECORDA: Quan redactis la crítica digues una cosa positiva del text i una cosa que creguis que s'hauria de millorar. Estem a la final de tardor, però continuem sent un grup d'escriptura: estem aquí per aprendre a escriure! SIGUES VALENT I INTENTA-HO! 8-)

IMPORTANT! Si un finalista no envia com a mínim la crítica assignada, serà exclòs del recompte de vots.

Aquesta setmana no hi ha recompte de crítiques, però tothom qui vulgui aportar la seva opinió serà benvingut!

Fes clic als enllaços que trobaràs a continuació per llegir els textos complets:

Caça felina (edgarcotes)
Principi i final (Violeta)
2014 cafès i prou (Aina San Nicolàs)
La sort canvia de bàndol (xaruga)
Nacions Unides (jordillo)
El destí (Laura)
Fer-se esperar (Emagema)
5 minuts abans (Madeco)
El calendari que fa avançar el món (Jana Cooper)
Llibertat (martacasascortada)
L'advocat del diable (Mercuri)


Qui seran els guanyadors de la final de tardor? Estem a punt de descobrir-ho! :D


- -
Teresa Saborit
www.teresasaborit.cat - Twitter: @TeresaSaborit - Instagram: @TeresaSaborit_ - Facebook
Avatar de l’usuari
Teresa Saborit
Fundadora
 
Entrades: 788
Membre des de: dl. 21 gen. 2008, 1:21 pm
Bloc: Veure bloc (430)

Re: CRITICA 41a CRIDA [FINAL TARDOR]

EntradaAutor: Emagema Data: dl. 23 des. 2013, 12:05 am - Extensió: 152 paraules


Crítica de “El destí” de Laura.

Aishhh Laura Bon any també per a tu. Bon any per a tothom. Que sigui millor que el que estem deixant no serà gaire difícil.

Un aspecte que m’ agrada del teu relat és que enllaces amb naturalitat experiències passades amb futures. Expliques coses que t´han passat aquest any (fer-te mal esquiant) amb la possibilitat d’ anar a esquiar properament. Finalment comparteixes amb lector il•lusions personals de caire polític. En general fas un retrat molt real de com es planteja un jove, actualment, la subsistència econòmica.
Utilitzes la paraula bandatge. Em sonava estranya (però com que jo mateixa sóc un desastre, per si de cas l’he buscat. Crec que el mot que volies utilitzar era embenat; embenatge.
Bandatge, doncs significa :

m GEN/DIAG Procés d'identificació cromosòmica mitjançant tècniques de tinció diferencial, utilitzat en la detecció d'algunes anomalies genètiques. També és anomenat bandatge cromosòmic.
Una abraçada. Ens llegim.
Emagema
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 13
Membre des de: dt. 11 juny 2013, 8:10 pm
Bloc: Veure bloc (0)

Re: CRITICA 41a CRIDA [FINAL TARDOR]

EntradaAutor: Violeta Data: dl. 23 des. 2013, 1:05 pm - Extensió: 88 paraules


Crítica a Caça Felina d'edgarcotes

El text m'ha agradat força. És clar, ben escrit i amb el ritme adequat. Descriu amb detall i de forma reconeixible la trapelleria nadalenca d'un dels companys de pis més habituals. Molt encertat l'inici del text, que arrenca amb una tensió que atrapa de bon principi al lector.

Potser l'única cosa que trobo, com a aspecte a millorar, seria el final, on potser el lector esperaria un petit gir més inesperat en relació a les expectatives generades al principi.

Bon nadal a tothom!!
Violeta
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 10
Membre des de: dc. 07 nov. 2012, 10:46 am
Bloc: Veure bloc (0)

Crítica de "L'advocat del diable" de Mercuri

EntradaAutor: edgarcotes Data: dl. 23 des. 2013, 2:38 pm - Extensió: 96 paraules


Què dir d'aquest relat? Un relat únicament compost de diàleg, però ben il·lustratiu. Té inclús més mèrit explicar una història d'aquesta manera, així que l'enhorabona Mercuri. A més, m'ha agradat el to irònic que li dónes al relat, que no fa res més que guanyar punts. Felicitats!
Com a punt negatiu, i em sembla que t'ho vaig dir en una altra Crida ;) , el relat guanyaria més si utilitzessis el guió llarg, enlloc de la barra baixa, per l'inici de cada intervenció.
Doncs res més, només desitjar-vos unes bones festes a tots i a totes, escriptors!

Edgar
Avatar de l’usuari
edgarcotes
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 121
Membre des de: dc. 17 jul. 2013, 1:13 am
Bloc: Veure bloc (0)

Re: CRITICA 41a CRIDA [FINAL TARDOR]

EntradaAutor: Madeco Data: dt. 24 des. 2013, 6:46 pm - Extensió: 94 paraules


Critica de "Fer-se esperar" de l'Emagema.

A la primera lectura l'argument em va costar d'entendre i se'm va fer una mica feixuc, però a la segona lectura ja ho vaig entendre i vaig trobar que la història del pare és molt bona i la idea està molt bé. Et felicito.

Com a punt negatiu, he vist que després d'un dels punt i coma posaves majúscula, no és correcte, s'ha de posar minúscula. Suposo que ha sigut un error alhora d'escriure, però per si de cas t'ho faig saber.

Bones festes i bon any 2014! :)
Madeco
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 6
Membre des de: dc. 23 oct. 2013, 6:14 pm
Bloc: Veure bloc (0)

Següent

Torna a: Torneig dels Escriptors de VullEscriure 2013-14

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

cron