Si vols aprendre a escriure: escriu. Aquest és el secret més ben guardat de qualsevol escriptor. Cada primer i tercer diumenge de mes... Respon a la Crida!

CRITICA 48a CRIDA

EntradaAutor: Teresa Saborit Data: dg. 13 abr. 2014, 11:17 am - Extensió: 380 paraules


Comença el termini per criticar/votar els textos que han respost a la primera Crida de primavera! :D

ATENCIÓ! Termini especial en motiu de «La nit de les lletres». Tens temps per criticar/votar fins el dissabte 19 d'abril a les 4 de la tarda!

VOTA AGRADA (fes clic a l'enllaç)

VOTA BEN ESCRIT (fes clic a l'enllaç)

CRITICA (continua llegint ;))

Els autors que han respost a la Crida han de criticar, com a mínim:

- L'Aina San Nicolàs ha de criticar la kundera
- L'edgarcotes ha de criticar la bt_yolanda
- La kundera ha de criticar la Laura
- La renaixent ha de criticar la Mònica
- La Laura ha de criticar la renaixent
- La Mònica ha de criticar la rosgur
- La bt_yolanda ha de criticar el xaruga
- La rosgur ha de criticar en deomises
- El xaruga ha de criticar en David Salsas
- En deomises ha de criticar l'Aina San Nicolàs
- En David Salsas ha de criticar l'edgarcotes


Per enviar una crítica, només has de fer clic al botó «Respon» que trobaràs al final d'aquest missatge (no t'oblidis de dir a qui estàs criticant!). RECORDA: Quan redactis la crítica digues una cosa positiva del text i una cosa que creguis que s'hauria de millorar. Som un grup d'escriptura, estem aquí per aprendre a escriure: SIGUES VALENT I INTENTA-HO! (Recorda que si un autor no envia com a mínim la crítica assignada serà exclòs del recompte de vots).

Qui enviï més crítiques (si n'envia com a mínim 2), tant si ha respost a la Crida com si no, apareixerà en un lloc destacat de la nostra web durant la quinzena següent i guanyarà una estrella per poder participar a la final de primavera!

A més a més tothom qui hagi respost a la Crida, i enviï com a mínim la crítica assignada, guanyarà una estrella blanca per poder votar a la final d'estació.

Fes clic als enllaços que trobaràs a continuació per llegir els textos complets:

Arribant al 2000 (Aina San Nicolàs)
El preu dels déus (edgarcotes)
Estimat lector (kundera)
Un futur silenciós (renaixent)
Temps era temps (Laura)
Només tenia cinc anys (Mònica)
L'última generació (bt_yolanda)
Que tingueu sort! (rosgur)
Visca Catalunya lliure! (xaruga)
Bèsties bípedes (o Obsolescència instantània) (deomises)
La desconnexió neuronal (David Salsas)

Qui guanyarà les primaveres estrelles de primavera? Estem a punt de descobrir-ho! 8-)


- -
Teresa Saborit
www.teresasaborit.cat - Twitter: @TeresaSaborit - Instagram: @TeresaSaborit_ - Facebook
Avatar de l’usuari
Teresa Saborit
Fundadora
 
Entrades: 788
Membre des de: dl. 21 gen. 2008, 1:21 pm
Bloc: Veure bloc (430)

Crítica de "bt_yolanda"

EntradaAutor: edgarcotes Data: dg. 13 abr. 2014, 1:57 pm - Extensió: 69 paraules


Un relat amb un dels temes actuals típics de la ciència-ficció, el canvi climàtic i les seves conseqüències. I m'ho barreges amb una fi bacteriològica. En aquests dos aspectes no hi acabo de trobar ben bé la relació a pesar de l'explicació que em dónes... No lliguen massa, no sé si m'explico. En canvi, per l'estil no tinc res a replicar, perfecte.
Felicitats pel relat i bona sort!
Edgar
Avatar de l’usuari
edgarcotes
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 121
Membre des de: dc. 17 jul. 2013, 1:13 am
Bloc: Veure bloc (0)

Crítica de "Visca Catalunya lliure"

EntradaAutor: bt_yolanda Data: dg. 13 abr. 2014, 5:56 pm - Extensió: 62 paraules


És un relat amb el que molta gent avui dia se sentiria identificada. Trobo que està força ben escrit en quant a estil i forma. Felicitats!
Però hi ha algunes errades ortogràfiques: "amb eufòria", "penso amb el pare" ("en" hauria de substituir "amb") i "tirar-lo". Jo canviaria la paraula "empalmar" perquè trenca el fil de la lectura.
Espero haver-te ajudat.
Bona sort!
Avatar de l’usuari
bt_yolanda
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 223
Membre des de: dl. 03 feb. 2014, 8:37 pm
Bloc: Veure bloc (0)

Crítica a Bèsties bípedes (o Obsolescència instantània)

EntradaAutor: rosgur Data: dg. 13 abr. 2014, 7:30 pm - Extensió: 112 paraules


El títol, per començar, m'ha encantat. El text també està molt ben escrit i la història té bones referències i una picada d'ullet a la realitat d'aquesta setmana. M'ha agradat, però no sé si l'he entès prou bé; la darrera frase del primer paràgraf: "Inclús lliures d'un sistema d'esclavatge silenciós, quasi innocu, invisible a simple vista", no sé a què es refereix, exactament ni on vols anar a parar. Em passa amb el primer paràgraf: les paraules que uses em semblen adequades, però potser recargolen una mica i se'm fa difícil trobar el sentit sencer a la història. Potser allargant-la una mica i aclarint aquests punts s'entendria molt millor. (almenys jo :-))
Avatar de l’usuari
rosgur
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 84
Membre des de: ds. 08 des. 2012, 7:16 pm
Bloc: Veure bloc (0)

Crítica a "Només tenia 5 anys" de Mònica

EntradaAutor: rosgur Data: dg. 13 abr. 2014, 8:34 pm - Extensió: 145 paraules


La història està ben escrita. M'ha agradat (sembla que tendim a pensar en un futur catastròfic, res a dir). L'únic que li milloraria és l'ortografia ("nivell del sol" en aquest cas "sòl" du accent). Suposo que "isosfera" és inventat, almenys no he trobat el significat, però s'intueix molt bé al text.
L'únic que potser podria millorar és si separessis en paràgrafs per a ajudar a la lectura i per anar paint el text. I després, hi ha una cosa que em grinyola: diu que "ens movem en cintes transportadores a diferents nivells del sòl", però just després afirmes "Tot el transport és subterrani i per això no tenim sorolls". M'he imaginat a la primera frase que tot era aeri i a la segona que tot era subterrani. No sé si posant "subsòl" a la primera frase ajudaria a imaginar-ho tot d'una altra manera.
Vagi b. :)
Avatar de l’usuari
rosgur
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 84
Membre des de: ds. 08 des. 2012, 7:16 pm
Bloc: Veure bloc (0)

Següent

Torna a: Torneig dels Escriptors de VullEscriure 2013-14

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

cron