Si vols aprendre a escriure: escriu. Aquest és el secret més ben guardat de qualsevol escriptor. Cada primer i tercer diumenge de mes... Respon a la Crida!

CRITICA 54a CRIDA [GRAN FINAL]

EntradaAutor: Teresa Saborit Data: dg. 13 jul. 2014, 12:31 am - Extensió: 434 paraules


Estem a menys d'una setmana de descobrir qui seran els campions de la Gran Final del Torneig dels Escriptors!

edgarcotes, David Salsas, Madeco, rosgur, miquel fer, deomises... Ha arribat l'hora de la veritat :D

Comença el termini per criticar/votar els textos de la Gran Final. Teniu temps des d'ara mateix i fins el pròxim dissabte 19 de juliol a la mitjanit!

Recordeu que aquesta quinzena només poden votar els finalistes o els autors que hagin guanyat almenys una estrella d'estació o una estrella blanca en alguna de les estacions (no es val votar-se a un mateix). Podeu consultar aquí la llista completa d'autors amb dret a vot: us he donat a tots una estrella blanca (quan el diumenge de la setmana que ve es faci el recompte oficial, es revisaran tots els vots rebuts i es descartaran tots aquells que hagin estat enviats per usuaris sense estrelles).

Els autors que rebin més vots seran els campions de la Gran Final del Torneig dels Escriptors: rebran un diploma acreditatiu, inscriuran els seus noms en el Mur de la Fama de VullEscriure, seran entrevistats per l'equip de VullEscriure en una entrevista que publicarem en un recull electrònic especial, junt amb els textos que els hagin servit per proclamar-se guanyadors, i "El Núvol" publicarà els textos guanyadors de la Gran Final!

VOTA AGRADA (fes clic a l'enllaç)

VOTA BEN ESCRIT (fes clic a l'enllaç)

CRITICA (continua llegint ;))

Els finalistes que han participat a la Gran Final han de criticar, com a mínim:

- L'edgarcotes ha de criticar la Madeco
- En David Salas ha de criticar la rosgur
- La Madeco ha de criticar en miquel fer
- La rosgur ha de criticar en deomises
- En miquel fer ha de criticar l'edgarcotes
- En deomises ha de criticar en David Salas


Per enviar una crítica, només has de fer clic al botó «Respon» que trobaràs al final d'aquest missatge (no t'oblidis de dir a qui estàs criticant!). RECORDA: Quan redactis la crítica digues una cosa positiva del text i una cosa que creguis que s'hauria de millorar. Estem a la final i sou finalistes: féu crítiques dignes d'una final :mrgreen:

IMPORTANT! Si un finalista no envia com a mínim la crítica assignada, serà exclòs del recompte de vots.

Aquesta setmana no hi ha recompte de crítiques, però tothom qui vulgui aportar la seva opinió serà benvingut!

Fes clic als enllaços que trobaràs a continuació per llegir els textos complets:

Guerres d'herència (edgarcotes)
Moisès (David Salsas)
El dibuixant de somriures (Madeco)
Castells arreu (rosgur)
El setge (miquel fer)
Màxima crònica minúscula (deomises)

Quins nervis, quina emoció... Encetem la setmana definitiva de la Gran Final! 8-)


- -
Teresa Saborit
www.teresasaborit.cat - Twitter: @TeresaSaborit - Instagram: @TeresaSaborit_ - Facebook
Avatar de l’usuari
Teresa Saborit
Fundadora
 
Entrades: 788
Membre des de: dl. 21 gen. 2008, 1:21 pm
Bloc: Veure bloc (431)

Crítica de "Madeco"

EntradaAutor: edgarcotes Data: dg. 13 jul. 2014, 3:44 pm - Extensió: 119 paraules


Un text digne d'una gran final com aquesta. De bo, en podríem dir moltes coses: un estil senzill, però contundent. Una història que conmocionant, perquè encara que ho volguem ignorar, encara hi ha guerres, fam, desgràcies al món i gent que lluitar per fer d'aquest un lloc millor.
Què podríem dir de dolent?
Bé, encara que crec que no cal, crec que aquest text potser necessita ser una mica més llarg, per la història que ens expliques perquè ens fas una explicació una mica breu, i crec que m'hauria agradat saber més coses sobre aquest personatge i l'ambientació en què es troba. Però, ja dic que això és opinió personal.
Molt bon text, felicitats. Et desitjo molta sort.
Edgar
Avatar de l’usuari
edgarcotes
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 121
Membre des de: dc. 17 jul. 2013, 1:13 am
Bloc: Veure bloc (0)

Re: CRITICA 54a CRIDA [GRAN FINAL]

EntradaAutor: Madeco Data: dc. 16 jul. 2014, 7:19 pm - Extensió: 68 paraules


Critica a "Miquel fer"

El teu relat i el meu s'assemblen encara que parlen de casos diferents, però els dos expliquen la història de gent que intenta sobreviure en aquesta vida que els hi ha tocat.

Moltes felicitats pel teu relat, com a punt negatiu no et puc dir res, trobo que està molt ben escrit i mentre vas llegint et va posant en situació.


Molta sort.

Marta.
Madeco
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 6
Membre des de: dc. 23 oct. 2013, 6:14 pm
Bloc: Veure bloc (0)

Re: CRITICA 54a CRIDA [GRAN FINAL]

EntradaAutor: miquel fer Data: dc. 16 jul. 2014, 8:35 pm - Extensió: 265 paraules


Madeco ha escrit:Critica a "Miquel fer"

El teu relat i el meu s'assemblen encara que parlen de casos diferents, però els dos expliquen la història de gent que intenta sobreviure en aquesta vida que els hi ha tocat.

Moltes felicitats pel teu relat, com a punt negatiu no et puc dir res, trobo que està molt ben escrit i mentre vas llegint et va posant en situació.

Molta sort.

Marta.


gràcies Madeco :)
si, quan vaig llegir el teu relat, vaig pensar que es veia la guerra des de punts diferents. El teu conte parla des d'un punt de vista molt positiu. El meu, des d'un punt de vista més guerrer, més impulsiu i cru. Fins i tot vaig tenir la temptació de canviar el meu relat, veient que el meu era potser massa "guerrer". Però va ser una cosa momentània i són igual de vàlides les dues visions. Com dius, els hi ha tocat a cadascun una vida determinada i l'han de viure tal com és. Nosaltres tenim la sort de poder triar les nostres vides en gran mesura, però hi ha molta gent, al llarg de la història, que se'ls ha obligat a viure una vida que potser no voldrien.

Felicitats també a tu pel relat. M'agraden les emocions que tens al llegir-lo. Molt ben trobada la part en que relates que els nens, als seus dibuixos, juguen al carrer en comptes de jugar a princeses. I també m'agrada que parla de pau. És el que ara faria falta a la terra on va néixer el Hamid, a Israel i Plaestina.

Molta sort
miquel fer
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 25
Membre des de: ds. 03 maig 2014, 8:12 pm
Bloc: Veure bloc (0)

Re: CRITICA 54a CRIDA [GRAN FINAL]

EntradaAutor: miquel fer Data: dc. 16 jul. 2014, 8:47 pm - Extensió: 162 paraules


crítica a "guerres d'herència" de edgarcotes
Està ben trobat el tema central de veure com un nen es crea la seva pròpia història al veure el seu castell construït. Em fa recordar la imaginació que tenim tots de petits i com ens fiquem a la història i la vivim. També ben trobat el punt final en que el germà gran li desfà el somni.
Com a punt negatiu hi trobo que utilitzes moltes paraules que, des del meu punt de vista, trenquen el conte perquè he de pensar en el que signifiquen o potser ni tan sols se què són, per exemple: sageteres, menarien, ominosos, etc.
Trobo que un text ha de ser fàcil de llegir, així et fiques més endins en la història i més ràpidament, amb tot el que comporta de despertar més emocions, que t'agradi el que llegeixes, etc. Si el text fa que "t'encallis", tot això es minimitza o fins i tot pot fer que no t'agradi.
Sort
miquel fer
Escriptor/a de VullEscriure
Escriptor/a de VullEscriure
 
Entrades: 25
Membre des de: ds. 03 maig 2014, 8:12 pm
Bloc: Veure bloc (0)

Següent

Torna a: Torneig dels Escriptors de VullEscriure 2013-14

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant